Istoric

+ -

1940-1944

Pe actualul teren al Aeroportului Internațional Henri Coandă București a funcționat o bază militară a celui de-al III-lea Reich.

 

1944-1965 

Infrastructura existentă (pista de 1200 m și clădirile anexe) a fost utilizată de aviația militară română.

 

1965 

Creșterea traficului aerian, asigurat până atunci în exclusivitate de aeroportul Băneasa, impun construirea unui nou aeroport. Procesul de transformare a bazei aeriene militare Otopeni în Aeroportul Internațional București-Otopeni primește undă verde. Lucrările au vizat, în principal, modernizarea pistei existente astfel încât să permită aterizarea aeronavelor de mare capacitate, prelungirea pistei până la 3500 m (depășind la acea dată pista "bătrânului" Paris-Orly), modernizarea centralei electrice a aeroportului și construirea unei aerogări pentru pasageri.

 

1969 

Pentru îmbarcarea pasagerilor se utilizează temporar Aerogara de Mărfuri. 
2 august - are loc inaugurarea Salonului Oficial al Aeroportului, cu ocazia vizitei președintelui american Richard Nixon.

 

1970 

13 aprilie - este inaugurată aerogara pentru pasageri, cu o capacitate de prelucrare de 1,2 milioane de pasageri/an.

 

1986

Aeroportul parcurge o noua etapă de dezvoltare. Se construiește cea de-a doua pistă (3500 m) și sistemul de căi de rulare aferente. Capacitatea operațională crește la 35 de mișcări aeronave/ora. Se modernizează sistemul de balizaj.

 

1991 

Aeroportul începe derularea unui vast program de investiții, "Dezvoltarea și Modernizarea Aeroportului Internațional București-Otopeni", împreună cu un joint-venture româno-italian (Italstrade, S.E.A. Milano, C.C.C.F)

 

1993 

Devine membru regulat al ACI (Airport Council International).

 

1993 

Decembrie - Terminalul "Plecări Internaționale", cu o capacitate de prelucrare de 1200 pasageri pe ora de vârf, își deschide porțile; sala de îmbarcare este prevăzută cu 5 avio-punți pentru accesul pasagerilor direct la aeronavă.

 

1998 

Iunie - Pasagerii cursei TAROM cu destinația Paris inaugurează modernul sistem de îmbarcare.

 

2000 

Noiembrie - este inaugurat fluxul de pasageri "Sosiri Internaționale", ca rezultat al unui proces de reamenajare și reorganizare a vechii aerogări.

 

2001 

Iunie - Este inaugurată parcarea publică aferentă terminalului Sosiri (3 niveluri cu 900 locuri). 
August - Se dă în folosință Bucharest International Cargo Center (B.I.C.C.)- centru cargo menit să răspundă noilor solicitări din domeniul transportului aerian de mărfuri.

 

2003 

16 iulie - se inaugurează Terminalul Curse Interne, având o capacitate de 200 pasageri/oră de vârf pentru fiecare dintre cele două fluxuri (Plecări/Sosiri).

 

2004 

Septembrie - la împlinirea a 35 de ani de activitate aeronautică civilă, aeroportul se înnobilează cu numele ilustrului pionier al aviației române și mondiale HENRI COANDĂ.

 

2005

August - se pune în funcţiune sistemul integrat de control de securitatate 100% al bagajelor de cală.

 

2006

Septembrie – sunt date în exploatare noi componente ale suprafeţei de mişcare: calea de rulare "Oscar" (extindere) şi breteaua de degajare rapidă "Victor".
Octombrie - inaugurarea corpului de legătură dintre terminalele Plecări Internaţionale şi Sosiri Internaţionale / Curse Interne.
Decembrie – este inaugurată sculptura dedicată lui Henri Coandă

 

2008

Demararea fazei a III-a a proiectului de dezvoltare şi modernizare a infrastructurii aeroportuare.

 

2011

Noua extensie a zonei de îmbarcare devine funcţională.

 

2012

Noiembrie – Noul Terminal Plecări este deschis pasagerilor şi companiilor aeriene, şi dublează capacitatea de procesare a aeroportului.

București, 24 Martie
Ora locală: 19:59

22° C5° / 19°

Hartă destinații

Toate destinațiile interne și externe disponibile fără escală.

Vezi hartă

Chestionare

Cum apreciați noul site al Aeroportului Henri Coandă?

foarte bun

bun

acceptabil

prost

foarte prost

Votează Arhivă sondaje