VIP



17 Noiembrie 2010

Evaluarea fluxurilor Schengen de catre Comisia Uniunii Europene

Misiunea Uniunii Europene a constatat modul In care principalele obiective de evaluare, care vizeaza separarea fluxurilor de calatori din statele Schengen si non-Schengen, au fost indeplinite la Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti.


Misiunea Uniunii Europene a constatat modul In care principalele obiective de evaluare, care vizeaza separarea fluxurilor de calatori din statele Schengen si non-Schengen, au fost indeplinite la Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti.

Comisia tehnica a UE de evaluare a Romaniei pentru intrarea in spaţiul Schengen (comisia Sch-Eval) a verificat luni, 15.10.2010, stadiul indeplinirii criteriilor de aderare la Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti. 

Comisia, formata din auditori din 10 state Schengen, a analizat din punct de vedere tehnic, masurile luate pentru realizarea fluxurilor Schengen, non-Schengen si de tranzit. De asemenea, specialistii misiunii europene au verificat in detaliu portile de imbarcare, ghiseele de frontiera si echipamentele aferente fluxurilor Schengen si non-Schengen.

Misiunea Uniunii Europene a constatat modul în care principalele obiective de evaluare, care vizeaza separarea fluxurilor de calatori din statele Schengen si non-Schengen, au fost indeplinite la Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti.

Raportul evaluarii urmeaza a fi comunicat în cursul lunii decembrie, dar masurile ferme luate pentru realizarea obiectivelor de aderare la spatiul Schengen ne îndreptatesc sa fim optimisti cu privire la rezultatul acestei verificari.

„Suntem 100% pregatiti pentru aderarea la spaţiul Schengen. Noul terminal va fi folosit pentru sosiri şi plecari, atat in spatiul Schengen, cat si non-Schengen, si va fi dat efectiv în functiune in martie anul viitor”, a precizat directorul general al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti, Tudor Jidav.

La punerea în functiune, prin terminalul Finger vor fi operate plecari si sosiri din spatiul Schengen si non-Schengen prin 24 de porti (fata de 9 în prezent), dintre care 14 dotate cu pasarele de imbarcare/debarcare (fata de 5 momentan).

Investitia, în valoare de 60 milioane euro, este cuprinsă în Faza a III-a a obiectivului „Dezvoltare şi Modernizare AIHCB”, la finalul căreia se va asigura o capacitate totala a terminalelor de 6 milioane de pasageri pe an, fata de cea actuala de 4,5 milioane.
Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti